Hästar genom tiderna

Jag har ju som sagt ridit en hel del olika ponnysar genom tiderna och tänkte presentera dom lite snabbt i ett inlägg, så ni inte blir helt förvirrade om deras namn tas upp här någon gång. Har ni några frågor så är de bara att kommentera!!
 
Jackpot, valack på 15år
Världens snällaste och tokigaste ponny jag känner, han dök upp precis vid rätt tillfälle och jag har lärt mig så mycket på den ponnyn. Även fast jag bara ridit honom i ungefär 2-3 månader så känns det som om jag känt honom förevigt. Han har egen motor och är ganska kraftigt byggd och en dröm att rida. Älskade Pottis ♥
 
Tamira, sto på 4år
En ponny med en egen vilja och mycket humör, hon kan låta sina bakben studsa runt lite titt som tätt i ridningen men annars är hon super snäll. Tycker hon är trevlig och är kapabel till mycket, hon är väldigt fin för att vara så ung. Så synd att jag inte hunnit rida henne mer bara några veckor i våras.
 
Marcello, valack på 11år
En inackordering som stod på Stall Hjälmvik under sommaren tvåtusentretton och jag hann endast rida honom ett antal gång, men jag måste säga att jag är helt kär. Han var verkligen min typ av ponny, riktigt härlig verkligen! Åh vad jag saknar honom!
 

Birka, sto på 13år
Min lilla älskling, vet inte vart jag ska börja eller hur jag ska sluta. Men iallafall, Birka var den ponnyn jag lärde mig rida på, hon har alltid varit riktigt snäll men något envis ibland. Hon är en perfekt nybörjarponny men också att fortsätta utvecklas med, vi har tränat LB program och hoppat banor hemma i paddocken på 70centimeter. Nu rider jag henne inte så mycket längre, för jag börjar bli för lång. Men istället så kör jag henne en hel del!!
 
Cinderella, sto på 4år
Ella är då Birkas dotter, hon är en ponny med väldigt mycket krut, en stark egen vilja och ett väldigt humör. Har lärt mig mycket på den här ponnyn alltså, det började med att jag tillsammans med mina tränare Therese och Nettan, så red jag in henne under sommaren 2012 och efter det har vi utvecklats. Nu rider jag henne inte längre, utan håller på mycket med trickträning och körning!
 
Efrahim Helac, valack på 5år
En riktigt roligt men lite knäpp ponny som jag tycker väldigt mycket om. Han står just nu på Stall Hjälmvik där jag rider, han är den ponnyn som jag rider mest nu och har därför fått en plats i headern. Jag tycker han är riktigt snygg att titta på och han är väldigt rolig att rida, för det mesta iallafall. Min favorit kille♥
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: JONNA - shettis&unghäst

Så fina hästar! <3

2013-09-07 @ 12:46:16
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0